keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Viikko 1

Saapuminen ja leirin pystytys

Lufthansa toi tasaisesti Frankfurtiin, pieni stressi oli matkalaukkusta, joka ei tullut ns. normimatkalaukkuhihnalta, vaan aivan eri paikasta tätä aika hillitöntä lentoasemarakennusta. Eli opin, että on AIRRAIL matkalaukkupaikka, mihin kärryllä kuskataan niiden laukut, jotka jatkavat junalla. Aikani harhailuani laukku ja minä tapasimme (mukava jälleennäkeminen) - olisipa ollut sisätilanpaikannus (olisin voinut seurata missä kukin vaeltaa). Juna-asema on "aika" makea, vai mitä - tämmöinen Metropolian sisäpihan katoksi?

Junamatka oli mielenkiintoinen; paljon siirtotyöläisiä perheineen tulossa lomalta yli metrin kanttiinsa olevien matkalaukkujen kanssa - junassa ei ole kuin hyllyt katonrajassa. Paikallisjunalla kampukselle, siis yliopistolla oma metroasema ja tältä näyttää Gastdozentenhaus - täällä minulla nyt kammio, jossa syventyä insinööritieteeseen.
Sain matkaan myös matkaevästä (kiitos Mediatiimi), osa tästä on tuhottu tiistai-iltana kanadalaisen & jenkki tutkijaperheen kanssa. Purkitettu kalakukko kelpasi, samoin liitulakut.
Eilen juoksin läpi yliopistoa 9 tuntia kahdella eri kampuksella ja vielä illalla yritin saada WLAN:in toimimaan huoneessa - ei toiminut - älä osta D_Linkin laitteita, asennus ei toimi. Sain aamulla apuja täältä koululta - ehkä hän suostuu tänään (ei suostunut, vien rakkineen pois ja yritän uutta). Vastaanotto on ollut todella tukevaa, kaikki yrittävät auttaa.
Jakkaraa minulla ei vielä ole, teen hommia tässä aulassa - käy se näinkin, tuoli kylläkin huono.

Ja minulla on nyt sitten lukujärjestys, näyttää tältä :) - Maanantaina en opeta, enkä torstaina, mutta sitten perjantaina koko päivän ja hieman myös illalla.
Ja viikon uutinenhan oli Nokian puhelinten myynti Microsoftille - täkäläiset kovin siitä kyselevät ja minä paikallisena asiantuntija vastaan :)


3 kommenttia:

  1. Eväät matkassa ja kömmäkkökin löytynyt, oikein antoisia ja hauskoja hetkiä.
    sr

    VastaaPoista
  2. Jee, hienot kuvat. Minkälaista ruokaa löytyy yliopiston ruokalasta?
    -H&P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lihapataa ja perunoita söin tänään - eipä poikkea mitenkään Espoon sapuskasta - hintakin ihan sama

      Poista