keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Viikko 3a, revisio beetta - hieman ohjelmoinnista ja sen kiroista. Muutakin mukana, tietty.

Tämä on jatkoa blogiin 3 - loppui sivu kesken ja piti kirjoittaman muutama asia ylös tästä punnerruksesta jota olen tässä viime viikot/päivät harrastanut.

Advanced Internet-programming

Tässä minulla on ihan hyvä, hieman jo kylläkin vanha kurssikirja (kokonaista 4 vuotta vanha). Kuvittelin, että tämä on helpoin nakki ja harjoitukset & muut lähtevät ns. nappia painaen. Mutta ei, maailma on muuttunut ja jopa kirja, siis ihan fyysinen kirja, sisältää kohtuullisen pahoja virheitä. Virheilmoituksethan ovat sellaisia, että ei niistä kyllä edes GURU ota mitään tolkkua. Mitäpä sanotte tästä tämänpäiväisestä:
1. Smarty error: ERRNO: 2 TEXT: unlink(C:\tshirtshop.....) [function.unlink]: No such file or directory

ERRNO: 2 TEXT: unlink(C:\tshirtshop/presentation/templates_c\%%A5 ^A5A^A5A1C73D%%departments_list.tpl.php) [function.unlink]: No such file or directory



Pari tuntia pähkäilyä ja lopulta Google pelasti - ongelma on löytää oikea haku. Tämähän ratkaistaan:
edit libs/smarty/internal/core.write_file.php by adding one line of code:
--->   if (file_exists($params['filename']))
        @unlink($params['filename']);
        @rename($_tmp_file, $params['filename']);
    }
    @chmod($params['filename'], $smarty->_file_perms);
    return true;
}
 
Selvähän tämä. Tulen muistamaan tämä vielä pitkään.

eReading and Security

Tässä on tarkoitus tehdä sähköinen kirja ja rakentaa siihen jonkun tason käyttöoikeuksien hallintaa. Mutta kun saisi sen kirjan nyt ensin tehtyä. Siis kirjahan syntyy OpenOffice Writer +  Writer2epub laajennuksella. Nyt sitten tämä pitäisi saada selaimella luettavaksi käyttäen ePup.js kirjastoa, jotta saisi tehtyä niitä tietoturvaosia. Teoriassa homma on hyvin helppo, mutta homma koostuu kohtuullisesta kasasta JavaScript kirjastoja ja ei vaan vielä toimi. Tässä toimiva demo-sivusto malliksi: http://fchasen.github.io/epub.js/demo/
Siis tuossahan ei ole vielä mitään oikeuksienhallintaa - sehän on vielä vasta ajatuksissa :)

Laiva nousi pystyyn - Italia nousee

Costa Concordia on pystyssä 20 kk jälkeen. Hienoa insinöörityötä, tästä alkaa myös Italian nousu, kaikkinainen sijoittaminen sinne tulee kannattamaan hyvin. Ennustan että seuraavaksi kaatuu Italian hallitus. Tässä vielä muistiin Iltasanominen linkki:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288600002783.html

Saksan vaalit

Hiljaista. En ole nähnyt yhtään vaalimainosta. Oletan että vaalit ovat täysin läpihuuto juttu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti