Muutama uutinen ensin
* Tapasimme Leenan kanssa Amsterdamissa viikonloppuna - kanavia seilattiin ja
museossa käytiin. Tapasin hienon insinööritieteen ilmentymän;
Dubbeldekker F.K. 23, genaamd ‘Bantam’, Frits Koolhoven, 1918. Siis ohjaaja istuu siiven sisällä ja siivessä reikä, jotta pääsee sisälle ja näkee jotain. Jotenkin insinöörinä ajattelisi että tuo kohta on kaikista heikoin ja kaipaa kaiken tuen... ehkä se lentäjä siinä sitten pitää siivet yhdessä? Mutta tähtimoottori oli hieno.
* Söin sikäläistä perinneruokaa, hernekeittoa johon oli lisätty makkaranpaloja. Ehkä hollantilaiset ovat käyneet Suomen armeijan? Lopputulema ei ollut hyvä - maha kuin pallo, liekkö ollut tarkoitus? Ymmärrän nyt miksi ovat niin jalkapallon perään.
* D-Linkin WLAN purkki ei todellakaan toiminut, yritystä olivat tukemassa paikalliset voimat, Suomesta asiantuntija ja minä - monta tuntia ihan turhaan hukattua elämää. Vein purkin pois, sain rahat takaisin ja IKINÄ EI KOSKAAN enää D-Linkin tuotteita. Mutta TP-Link malli
TL-WR841N WLAN purkki meni verkkoon 15 min. ilman ongelmia - ja oli yli 10 euroa halvempi (21,95 e). Täällä paikallinen
kauppa Condrad, jossa vaikka mitä lelua.
Korvatulpat
Minulla on monenlaisia kokemuksia korvatulpista: olen käyttänyt niitä konepajalla töissä, lentokoneessa kun en jaksa kuunnella ujellusta, Sisiliassa nukkuessa kun naapurit mekkaloi tai liikenne jyristää ja ilmastointikoneita vastaan monessa eri maassa. Mutta nyt kyllä viime yönä koin uuden kokemuksen. Kuten viimeviikon kuvasta näkyy, asuntolarakennuksessa, jossa asun ei ole räystäitä. Räystäät ovat HIENO keksintö! Viime yönä (sunnuntai/maanantai) satoi rankasti ja ikkunan pelti piti hillintöntä meteliä --> ja ei kun korvatulpat korviin. Kyllä 70 -luvun arkkitehdeillä oli mopo ihan hukassa ja palikka patterin välissä.
Messut
Koululla on tänään ja huommenna Flexo painamisen messu. Flexo tarkoittaa tässä painamista kaikelle joustavalle materiaalille. Liekkö kukaan teistä miettinyt miten Fazer:in Tyskisk Peper karkkipussin pintaan saadaan nuo värit ja tekstit? Mutta joku insinööripä on miettinyt, ei ole mainostaiteilija ei, eikä edes firman kustannuslaskija. Tässä pari kuvaa - oli surkea ottaa kuvia kun aula oli pakattu niin täyteen.
Tuosta tuli mieleen aamupala, jonka kävin syömässä tänään. Tuo teepussin ulkukuori on painettu jollain Flexo painokoneella, näin arvelen. Mutta tuo Saksalainen Viipurinrinkeli taas ei ole painokonetta nähnytkään, oli muuten leikattu ja välissä tuorejuustoa - hyvä, kaikkine suolakiteineen.
Työhuone
Lupasin itselleni lisätä tähän kuvan työhuoneesta, jossa istun, mutta laitakin videon. Minulla tuo pöytien päässä oleva tila, samassa huoneessa Prof. Martin Goik:in ja Joackim Kuhnin kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti