tiistai 26. marraskuuta 2013

Viikko 13

Valittaminen kannattaa (aina?)

Viikon 7 blogissa kirjoitin viikonloppureissusta Itävaltaan Anskun ja Alex:in luokse.
 Reissuhan oli tästä alkupäästä Stuttgart - Munchen lievästi takkuinen ja juna oli noin 1,5 tuntia myöhässä. Deutsche Bahnhof (DB) on siitä rehti laitos, että konduktööri jakoi valmiiksi junassa lomakkeet, jolla pystyi anelemaan osaa junamatkan hinnasta pois (kirjekuorikin oli mukana). Ajattelin, että minäpä harrastan ja testaan toimiiko tämä. Matka oli 12.10.2013, sain hakemuksen lähtemään 28.10.2013 (oli tuota muuta askaretta myös). Ja vastaus on päivätty 18.11.2013. Junamatkan hinta oli 55,00 euroa ja siitä palauttivat 13,75 euroa - istumapaikasta (4 euroa) ei palautettu mitään. En ole vielä katsonut onko raha jo siirtynyt saksalaiselle tilille, mutta varmaankin on. Miten lienee tämä VR:n kanssa - onko kellä kokemusta? Onko joku saanut rahaa takaisin?

Tämä toimi - hieno homma :)

 

Sillileipä

En ole paljon kirjoittanut näistä saksalaisista herkuista, kun en ole niihin oikein syventynyt ja en ole mikään ekspertti tuon ruuan kanssa. Mutta teen nyt poikkeuksen, että tämäkin sääntö saadaan kuntoon.
Olen tässä jo monta viikkoa katsonut yhtä leipää hieman mietiskellen, että uskaltaisiko.... Nyt sitten sorruin. Tuote on Nordsee nimisen yksityksen Bismarck Baquette http://www.nordsee.com/de/bismarck-baguette.html Tässä miltä se näytti Suttgartin päärautatieaseman myymälän mainoksessa. Hintaa tuotteella on 2,20 euroa, sisältää verot, lautasliiinan ja paperipussin.


Tässä sitten aito tuote. Sipulia oli reilusti, kovin suolainen hän ei ollut. Sillifile oli hieman rullalla, kun ei muuten ollut mahtunut väliin. Sämpylä olisi saanut olla isompi, sinällään se oli oikein mukavan rapea. Sillin nahka oli paikoin sitkeä.

 Loppuarvostelu: Nyt tiedän - en sorru enää, ryhtini pitää. En kuitenkaan ole vielä riittävän EU -henkinen - ja ei minusta taida saksalaista tulla. Mutta hyvä testi tämä oli ja unohtumaton makuelämys. Sanoisin ** tähteä, kyllä sen söi ja ei se paha ollut - oli se joskus uinut vedessä ja kaikkea uivaa pitää kunnioittaa.

 Lunta

Nyt on pakko kertoa, että tiistaiaamuna 26.11.2013 tänne tuli ensilumi. Ei tämä varmasti jää, mutta tosi hauska juttu - jotenkin mieli muuttui valoisammaksi, kun aina ei tule sitä vettä niskaan.

Kurjaa tässä oli, että maanantaina iltapäivällä tulin kipeäksi ja kuume nousi. Buranaa syöden ja peiton alla hytisten yö meni. Aamulla olikin jo melkein siedettävä olo - opetus alkoi klo 8:15.  Nyt klo 11:30 yhden mozzarella sämpylän ja kahden teekupin jälkeen olo on taas hyvä.

 Tässä aamulla klo 7:20 kun läksin koululle, pimeää on, mutta lumi auttaa vai mitä? Jotenkin tämä ensilumi sykähdyttää. Koetin katsoa paikallisista lehdistä, onko onnettomuuksia tapahtunut paljon, mutta en löytänyt mitään mainintaa?
Koska minulla ei ole talvikenkiä mukana (vielä), niin innovoin oheisen "saksalaistyylisen" virityksen. Villasukat ovat mukana, koska lattiat ovat kiveä ja melko kylmät.
Tämä kenkäviritys toimi oikein hyvin. Ei ole tyylikäs, mutta insinöörihän keskittyy toiminnallisuuteen - jätetään se muotoilu ja tyyli suosiolla muille.












Kello on nyt 11:30 - lumi on pysynyt ainakin tähän asti.









Nyt on torstai-iltapäivä 28.11.2013 ja olen potemassa flunssaa tällä kammiossani. Kun kävin pakollisella ulkoilmakävelyllä (pako syödä jotain) Mesan ruokalassa (katsokaa linkki), niin huomasin, että ei se lumi ole mihinkään lähtenyt. Itseasiassa asuntolan viereinen lätäkkö oli osin jäässä! En uskonut, että tässä näin käy - Espoossa ei ole vielä lunta ja täällä kylmä - voi johtua myös kuumeesta. Kurja viikko - sanoisin.



Kolmen vuoden keikka

Tänään nyt sitten Metropolia julkisti uudet päällikköpaikat 1.1.2014 alkaen ja niin vain kävi, että vastuulleni tulee osaamisalue : Mediasovellukset ja visuaalinen viestintä. Tämä pitää sisällään osa-alueet:
1. Radio &TV
2. Mobiilisovellukset
3. Digitaalinen viestintä
4. Graafinen suunnittelu
5. Mediatekniikka (web, graaf.)

Klassinen kysymys, itse itseäni komentaen, miltäs nyt tuntuu? Hmmm... ei yllätys, ei mitään ylivoimaista, uutta tuo Radio osuus - siitä varmaan saadaan uutta mukavaa kehitysjuttua aikaan. Tietysti tuntuu, positiivinen tunne - paljon, paljon avoimia kysymyksiä. Mutta jotenkin luottavaisella mielellä, hyvä porukka ympärillä, peruskone toimii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti