Kävin viikonloppuna Espoossa lämmittelemässä ja kuivattelemassa vaatteita (pesukone/kuivuri) - lupasin, että en kirjoita säästä mitään, mutta täällä vaan sataa. Mennessä Eurowings (sellainenkin lentoyhtiö löytyy) ja takaisin tällä Lufthansa - juna yhdistelmällä. Juna oli yli puolituntia myöhässä - ei mitään kuulutuksia? Mitä saksalaiselle täsmällisyydelle on tapahtumassa? Mihin tämä Eurooppa oikein päätyy? Tällä viikolla Saksan vaalit, koetan tarkkailla miten näkyvät täällä.
Koulu
Olette varmaan jo miettineet että minkähän kokoinen tämä koulu täällä oikein on. Iso laitoshan tämä, jo pelkästään tämä rakennus missä minä istun. Oppilaita on tuhansia, kokonaisuutena varmaan kaikkinensa 20 000. Mutta tämä missä minä istun hahmottuu parhaiten tästä, hakukenttään syötä Goik, niin näät missä istun.https://www.hdm-stuttgart.de/horst
Baden-Wurttenberg
Minulla on "hauska" projekti menossa paikallisen viranomaistahon kanssa ainakin eläkkeistä, ehkä myös sosiaaliturvasta. Nyt jos lukijoissa on saksankieltä osaavia niin olisi mahdollisuus loistaa ja auttaa minua. Käännä oheinen ja lisää se tämän blogin kommentteihin, parhaasta käännöksestä lupaan lähettää aidon, paikallisen brezelin. Kun lasket nuo prosentit yhteen niin pääset 53,02 %:iin - tarkoittaako sitä, että joku haluaa tuon verran minun palkasta?Tähtitorni
Niinkuin kaikilla kunnon yliopistoilla niin täälläkin on oma tähtitorni. Kävin sitä katsomassa, ei ollut auki ja ohjelmakin oli kesältä. Mutta käyn häntä tässä katsastamassa, josko vaikka pääsisi käymään - ei täältä kyllä mitään taivalle nää, aina pilvessä ja tekee sitä sadetta.Ja ehkä tuo paikkakaan ei nyt kyllä ole ihan optimaalinen, on tuossa keskellä opiskelija-asuntolakolhoosia. Mutta on varmaan ollut tuossa ennenkuin tämä muu väki saapui.
Hartaasti lueskelen kuulumisiasi. Mielenkiintoisia havaintoja. Prosenttitehtävään annetaan 53,02 %:in lisäksi täältä veikkaukseksi 26,51 % kaksi syyskuista viikonloppua kestäneen kielikurssin perusteella. Alles Gute!
VastaaPoistat. EL
Oikein mainio veikkaus - paperit on nyt Suomessa. Kerron oikean myöhemmin ensi viikolla. Ja palkinto tulossa :)
VastaaPoista